To jsou mi někdy náhody! Prohrabával jsem před několika dny sklep v mé původní domovině, když tu náhle zjevil se z oblaku prachu bývalý soused a nyní velmistr bezdrátového připojení v zapadlých vískách kolem Karlových Varů. Nahlédl do své sklepní kóje a po mocném záchvatu kašle zjevil se olezlý pavučinami a s krabicí v ruce.
V tu chvíli mé vytrénované smysly sběratele okamžitě získaly vládu nad tělem a následné okamžiky si pamatuji jen mlhavě. Odehrálo se to prý nějak takto: jediným ladným saltem jsem překonal vzdálenost čtyř metrů, které nás dělily, a vmetl jsem nebožákovi do tváře hrst jedu na potkany, který jsem vprostřed letu nabral na špičku okované boty. Dílo zkázy jsem pojistil lehkým kopem do čéšky a mocným odrazem zmizel z místa činu dříve, než protivník stihl zvolat "Seš vadnej?!"
Přátelé, tak toto vskutku NENÍ pohledná krabice. Při vší té kreslené pixelartové kráse, které je Legend of Kyrandia: Hand of Fate schopna, je tohle motiv, který nakonec vybrali? Co čekali, že se stane? Davy fanoušků adventur budou v němém úžasu a ohromeni krásou omdlévat u regálů? Při pohledu na zelenofialovou haksnu?
Nebo je v tom nějaký vtip, který můj nevýkonný mozek nechápe? Nutno podotknout, že existuje ještě jiné vydání, která má hlavní motiv o tři galaxie a o plnovous Ivo Pešáka lepší. Ale tohle je vyloženě bída. Nejspíš na tom makal stejný člověk, jako na grafice Malcolm's Revenge.
Jak můžete vidět, jde o středně výživné balení. Pružných disků je celkem osmero, zbytečných letáčků pár, dále je tu barevný manuál subtilnější konstituce a drobný bonus v podobě Westwoodích "jako" novin.
V tomto extrémním případě je zadní strana krabice pohlednější, než ta přední. A to je prosím pěkně také pěkně hnusná. Nemám nic proti zvolené fialové barvě, ke hře sedí, screenshoty jako takové jsou také prima, však se bavíme o přenádherné Kyrandii, ale co ten layout proboba? Tohle nelze označit jinak než jako náhodný rozprsk!
Nejlichotivější záběr krabice, jakého jsem byl schopen.
V manuálu naštěstí šílený grafik neřádil, a místo podivuhodných kreací nechal mluvit text a obrázky přímo ze hry. Na patnácti stránkách manuálu samozřejmě nenajdete nic objevného, tedy aspoň v případě, že vám disciplíny pointing a clicking nejsou cizí. Bez zajímavosti není úvodní příběhový text Alchemy in Kyrandia, který dává asi tolik smyslu, jako grafika krabice. Tedy žádný. (Zájemci si mohou manuál sosnout zde.)
Obvyklá letáková matlanina a anketní zvídavost. Směřujte prosím své zraky k sekci "Why did you purchase this game?", konkrétně první možnosti "Box Design". Tady si někdo hodně věřil! Naštěstí hned o několik řádků dále můžete box design ohodnotit jako poor. Opět mám svrbění to vyplnit a odeslat. Takhle nehorázná urážka mého vytříbeného vkusu si žádá reakci! Tohle si ten vrátný, který nyní hlídá budovu, ve které už Westwood dávno nesídlí, za rámeček nedá!
Něco zajímavého se v této krabici však přece jen nachází, a to čtvrtletník Westwood Studios News & Notes, což je sice pouhopouhý reklamní plátek, glorifikovaný leták, ale aspoň docela slušně zpracovaný. Tohle konkrétní vydání se motá především kolem her Fables & Fiends: The Hand of Fate a Lands of Lore: The Throne of Chaos. Kromě obvyklých marketingových plků zde najdete i informace o záplatách, technické okénko o Sound Blaster kompatibilních kartách, vyhlášení vítězů soutěže o dohrání Lands of Lore, nějaké ty herní tipy a v neposlední řadě též dopisy fanoušků (které na 90% psala máma některého z vývojářů).
Jistě, na hrátky s krabicí se grafik vybodl, ale zaflákat vnitřní karton logem Virgin Interactive, na to čas měl!
Zátiší s disketami, kterým se docela bojím podívat na obsah. Nejsem si jist, zda je předchozí majitel nepoužil coby nosiče jiných dat, jako to udělal např. s disketami Aces of the Deep. A na některé lechtivé obrázky, které kdysi kolovaly sousedstvím, bych už opravdu narazit nechtěl.
Cílovou pásku protínáme minimálními hardwarovými nároky. Jelikož máme verzi disketovou, tedy nenamluvenou, bude nám starý dobrý AdLib bohatě stačit, nicméně Sound Blaster kompatibilní zvukovka udělá stejnou službu. Fajnšmekři mohou zvolit Roland MT-32/LAPC-I, popř. zařízení kompatibilní s General MIDI. V každém případě to za poslech stojí, Frank Klepacki je génius.
Pro pohon postačí pouhá 386ka na 20MHz s 1MB RAM a VGA/MCGA grafickou kartou, což jsou vzhledem k datu vydání nároky skutečně skromné. Trochu zabolí těch 20MB na pevném disku, ale přece byste při hraní nechtěli žonglovat disketami.
Hodnocení? Inu, krabice je kompletní a zachovalá, navíc jde o mou oblíbenou hru, sbírkový přírůstek je to tedy ohromný. Ale hnusné to je velmi. Navíc tam není mapa. Takže pět bodíků z deseti a to může být Zanthie ještě ráda, že jí bodík nestrhnu za to poslední puzzle s obrácenými Hanojskými věžemi.
Shodou okolností jsem nedávno celou sérii Legend of Kyrandia dohrál. Takže obrázky s hnusnou krabicí, v jaké se (mimo jiné) hra prodávala, mi udělali radost.
A ano, obrácené Hanojské věže jsou pěstí do břicha a kolenem do obličeje i otrlému hráči, který hru prošel přes její nelogické nástrahy. Tahle brutální a těžká logika je totiž těsně před finišem totální podpásovka. Ale Westwood jsou moji oblíbenci, tak budu dělat, jako že se nic nestalo.
Ta krásná vs „hnusná“ obálka je dílem lokalizace. Nedokážu teď přesně říct, jestli to co máš je US nebo EU verze, ale podobně na tom jsou i jiné hry, třeba Gobliins Dvojka nebo Trojka (US verze hnusná, EU verze vymazlená) nebo Need for Speed (obě verze fádní, ale nesou jiné podtituly – v US např. High Stakes, v EU tentýž díl Road Challenge) atd. Je v tom hokej :-)