#hvdosdev

Wanted: Branky Skeldalu

Podpořit high-voltage.cz na STARTOVAČI

25 patronů přispívá částkou 2876 Kč měsíčně

Je to malá dvacka pro čtenáře, ale velká vzpruha pro HV! ;)

Prostě mi to nedá spát.

Nějaký čas zpět jsem projížděl obsah starých Score CD a narazil na screenshoty z rané verze českého dungeonu Brány Skeldalu. Oproti verzi finální (1998) měla tato alfa / beta (1995) velmi blízko k DOSovkám v klasickém období - rozlišení 320x200 a 256 barev.

Od té doby sháním screenshoty další, z doby, kdy velkolepé Brány Skeldalu byly ještě pouhými chatrnými brankami. Je to takový téměř zbytečný side-quest, za jehož splnění si ovšem budu moci rozdělit dva tři bodíky do skillu digitální archeologie :)

Celkem se mi podařilo dohledat pětici obrázků v plné kvalitě, viz galerie níže, popř. fórum. Čtyři obrázky pocházejí ze Score CD 20, jeden obrázek jsem vytípnul z diskmagu Pařeniště.


Obrázky ulovené v digitální podobě:


Na stránkách 22. čísla časopisu Score jsou tři další obrázky, které se mi v digitální podobě zatím nepodařilo dohledat. Jde o kostlivce v červeném rubáši, skřeta v brnění a jakýsi oltář či krb z boku. Viz oskenovaný článek na oldgames.sk a galerie níže. Teoreticky by se něco dalšího mohlo nacházet na cover CD ostatních dobových herních tiskovin, např. Levelu či Excaliburu, v dalších diskmazích (nemám tušení, co tehdy vycházelo) apod.


Obrázky oskenované ze stránek dobových časopisů:


A zde se dostáváme k důvodu, proč to celé píšu. Mohli byste vy, drazí čtenářové, prozkoumat obsahy archivních placek? Score CD můžeme vyloučit rovnou, ta jsem projel křížem krážem, jde mi hlavně o Level a Excalibur, rok 1995 / 1996, a dobové diskmagy.

Btw. než to někoho napadne - kontaktovat samotného Napoleona jsem samozřejmě zkoušel, bohužel mail zůstal bez odpovědi.

Aktualizace:
Kontaktoval jsem i programátora Ondřeje Nováka, ani ten žádné starší materiály nemá, na této rané verzi totiž vůbec nepracoval. Když se mu projekt dostal do ruky, začal raději od nuly.

Aktualizace 2:
Tak už víme, jak tato pradávná "alfa" Bran Skeldalu po herní stránce vypadala. Ne příliš mocně, jak uvádí sám Jindřich Skeldal: "Dalo se v tom chodit a otevírat truhly. Možná tam i chodily potvory, ale to je fakt všechno. Moc toho tahle verze neuměla."

Autor: Sledge

DOS, 486, retro! Sběratel starých počítačů, her a konzolí. Profesně webový desetibojař a dělník informačního věku.

Komentáře k:
"Wanted: Branky Skeldalu"

Přidej komentář (přihlášení / registrace)

(Komentáře s více jak 2 odkazy musí počkat na schválení.)

Podpořit finančním příspěvkem »
Shadow bazar, retro herní džungle