Prostě mi to nedá spát.
Nějaký čas zpět jsem projížděl obsah starých Score CD a narazil na screenshoty z rané verze českého dungeonu Brány Skeldalu. Oproti verzi finální (1998) měla tato alfa / beta (1995) velmi blízko k DOSovkám v klasickém období - rozlišení 320x200 a 256 barev.
Od té doby sháním screenshoty další, z doby, kdy velkolepé Brány Skeldalu byly ještě pouhými chatrnými brankami. Je to takový téměř zbytečný side-quest, za jehož splnění si ovšem budu moci rozdělit dva tři bodíky do skillu digitální archeologie :)
Celkem se mi podařilo dohledat pětici obrázků v plné kvalitě, viz galerie níže, popř. fórum. Čtyři obrázky pocházejí ze Score CD 20, jeden obrázek jsem vytípnul z diskmagu Pařeniště.
Obrázky ulovené v digitální podobě:
Na stránkách 22. čísla časopisu Score jsou tři další obrázky, které se mi v digitální podobě zatím nepodařilo dohledat. Jde o kostlivce v červeném rubáši, skřeta v brnění a jakýsi oltář či krb z boku. Viz oskenovaný článek na oldgames.sk a galerie níže. Teoreticky by se něco dalšího mohlo nacházet na cover CD ostatních dobových herních tiskovin, např. Levelu či Excaliburu, v dalších diskmazích (nemám tušení, co tehdy vycházelo) apod.
Obrázky oskenované ze stránek dobových časopisů:
A zde se dostáváme k důvodu, proč to celé píšu. Mohli byste vy, drazí čtenářové, prozkoumat obsahy archivních placek? Score CD můžeme vyloučit rovnou, ta jsem projel křížem krážem, jde mi hlavně o Level a Excalibur, rok 1995 / 1996, a dobové diskmagy.
Btw. než to někoho napadne - kontaktovat samotného Napoleona jsem samozřejmě zkoušel, bohužel mail zůstal bez odpovědi.
Aktualizace:
Kontaktoval jsem i programátora Ondřeje Nováka, ani ten žádné starší materiály nemá, na této rané verzi totiž vůbec nepracoval. Když se mu projekt dostal do ruky, začal raději od nuly.
Aktualizace 2:
Tak už víme, jak tato pradávná "alfa" Bran Skeldalu po herní stránce vypadala. Ne příliš mocně, jak uvádí sám Jindřich Skeldal: "Dalo se v tom chodit a otevírat truhly. Možná tam i chodily potvory, ale to je fakt všechno. Moc toho tahle verze neuměla."
Tak o téhle alfa verzi také vím a docela by mě zajímalo, jestli má Jindra ještě někde nějakou hratelnou zálohu. :)
Jop, na funkční alfa verzi bych se taky podíval rád. Otázka je, zda skutečně někdy taková použitelná verze existovala, dost dobře může jít o mock-upy, popř. základní engine schopný jen vykreslovat hrstku konkrétních lokací :)
No, a nejde dohledat lidi, co tam pracovali a kontaktovat je individuálně?
Hele to by mohla být cesta! Na Databázi her mají docela slušný seznam jmen – https://www.databaze-her.cz/hry/brany-skeldalu/zajimavosti/
Což mě přivádí k CD Graphic Space, na kterém svou tvorbu prezentuje Martin Zhouf. Viz http://www.artnews.cz/view.php?cisloclanku=2004082101. Tam by se teoreticky něco zajímavého nacházet mohlo. Ale kde takovou placku sehnat, netuším :)
http://www.rpghry.cz/blog.php?id=64
Hola:) Pokud by to nahodou nekoho zajimalo, tak potvory pro tuhle verzi jsem vyrabel ja
No jasně, že zajímalo! :) Že jsem tak smělý, nebyly by nějaké další archivní materiály? ;)
Bohuzel – tohle je tak stara zalezitost, ze disky na kterejch to bylo jsou davno v kremikovym nebi, byla to snad prvni hra na ktery jsem nejak aktivne delal. Sam jsem byl prekvapenej, kdyz jsem na tyhle screeny narazil. Ja na tom delal jen v tyhle nejstarsi podobe a popravde si nepamatuju, ze by ty mrchy tam nekdy byly ve funkcni podobe, je dost dobre mozny, ze jsou tam proste jen doretusovany:) Imo se v tyhle verzi dalo fakt jen chodit. Pak jsme se s Jindrichem nejak nepohodli a ja sel od toho.
Škoda, ale díky za tenhle střípek historie :) Ano, zdá se, že to nebylo ani tech-demo, spíš jen taková obrázková prezentace. Btw. ten kostlivec se mi vryl do paměti, je skvělej! :)
Mně se to líbí vic jak ta hotová hra, která mi byla vždy výtvarně nesympatická, podobně jako jiné airbrushe