mikro ZOOM na DOOM beta aneb Durangáá
Jako starému harcovníkovi hrami Wolfenstein (u jedné z verzí to bez legrace málem dopadlo hospitalizací – o tom až v dalším článku) a především hrami Doom, mi nemohlo ujít ID Softwarem připravované další dílo pojmenované Doom. Občas si připadám jako ve filmu pro pamětníky, když někomu o 25 let mladšímu vyprávím něco málo o starých hrách. Ale na chvilku pryč s minulostí. Dostalo se mi cti vyzkoušet Doom beta, samozřejmě dostupný je pouze multiplayer.
Úvodní obrazovky vypadají skvěle, načítání hry je plynulé. Nečekáte dlouho a nic se neseká. Pochvala. Nabídka za koho můžete hrát je buď assault, sniper nebo ambusher. Sniper jako jediný nosí po kapsách osobní teleport plus dvě zbraně, ostatní postavy teleport nemají, nabídnou po jednom kusu frag granátu. Ano, celkem jako postava máte k dispozici tři zbraně, ambusher a sniper nosí brokovnici a jelikož známe své, pappenheimské brokáda mne zajímala ze všech stříkaček nejvíc. Vypadá skvěle, má dvě hlavně a krásně se leskne. Co zamrzelo je její účinnost. Na dvou metrech od nepřítele jsem čekal okamžitý zastavovací efekt, ten se ale k mé smůle nekoná. Nasypat do kožichu protihráče či démona pořádnou směsici olova je neskutečná zábava, jenže tady se musíte trefit několikrát za sebou a to mně neskutečně sr*alo. Nezbývalo tedy než umírat a umírat, a postupně sbírat xp, ale ani to nepomohlo. Trefit někoho není vůbec lehké.
Nevím proč mi editor neustále opravuje lejzry na lemury, ale lemury tam na špacíru nepotkáte. Nečekejte palcáty ani páčidla /možná prozatím :) /, ale nyní byly v nabídce ultramoderní zraně, typu laser, težké zbraně, granáty, teleport. A jak se to celé hraje? Skvěle, až na pár věcí.
Nejdříve uvedu negativa, která nejsou něco co by se nedalo přetrpět. Nelze tedy říct, že by si za ně autoři zasloužili vidlemi do hřbetu, ale zamrzí. Již zmíněná podle mě slabá brokovnice, dále u vaší postavy není třeba mačkat nebo držet tlačítko pro běh (což je pozitivní), jelikož běžíte neustále už v základu, ale na můj vkus by se dalo běžet o chlup rychleji. Nicméně jedná se o betu a vše se může změnit.
Protivníci se mění na démony a zpět, hra vše poctivě hlásí, stejně jako kolik zbývá času nebo killů do konce zápolení. Sbíráte power-upy, můžete spáchat sebevraždu pádem do lávy, k čemuž se vám po celou dobu řežby line z repráků celkem příjemná melodie. Protivníci jsou nejen zběsilí a krvelační, ale připadalo mi že za ovladači sedí totální psychopati, kteří nepoznali světlo a jen sbírají xp a valí se na vás ze všech stran, prostě není úniku. Taktika „kempření“ se tady nevyplácí a jste nemilosrdně trestáni soupeřovou bambitkou do týla, nezbývá než Forestovo „běž“. Smrt číhala na každé platformě.
Pohyb je umožněn nejen během a výskokem, ale také dvojskokem, jaký známe z Mária. Vše co se týká pohybu a nabíjení jede jak po másle, bez cukání a plynule jako dobře namazanej stroj a ani po zásahu a smrti vůbec nečekáte na loading. Zátěž serverů pohoda jazz.
Za takovou práci nezbývá než smeknout, beta na pár maličkostí potěšila téměř ve všech směrech. Přiznám se, že daleko víc se těším na singleplayer. Lze-li soudit dle multiplayeru, vypadá to, že novej Doom bude pecka. Celkově jsem se rozhodně bavil, a dělat pokusný králíky v betě můžete vývojářům do 4.4.
Ahoj Sledge, jap akční hry z Atari/Amiga/PC do 2005, tyhle GrafikVipy strčí bez problema do kapsy, o RPG/STG/SIM/Logik/arcade aTD. NEMLUVĚ! Mě šlo takřka 37 let jen o Hratelnost a Repetičnost – kolikrát sis to mohl zahrát znova a Grafika vždy na poslední bedně, hej. Např TES MOOROWIND je Nesmrtelná Hra her, hraju ji doteď a má to velkou základnu Fandů Modařů na Netu, hehe. Nahráno Tisíce hodin, a pořád To mohu rozjet kdykoliv znova, takovejch Free RPG a STG je víc, ale zas tak moc nééé, hlavně v poslední době. Ukrutně ma nasrali s Falloutem 4, utrh jsem si od Huby a koupil asi 4.den po vydání a brečel Vzteky, co s těmi Fallout legendami provedli? jo ten HYPe se jim povedl, ale vrátí se jim ,jak Bumerang i s ouroky! Místo RPG akčňárna jak Bejk, kam se sere,,ERBEN,,…zrovna tak dopadl Gothik, pomalu i TES a Zaklínač atd. poserou všechny dobré Ságy, managmentu jde jen o Prachy a na staré věrné Hráče se vysrali a vsadili na Mlaďochy, který jim to žerou. F 4 je Blood War o Stalingrad, navíc Engliš, čeština pro ně nebyla zisková, ach jo, atd. No hrál jsem, že, Bugy v Questech, jak jinak…a má Komp engliě, hecht a nedohrál, visím v luftě asi po 230 hod. hra v cca 29.levlu, manuály cz též ňama a Fóra jen šílená Kráva a tam to taky vzdávaj, hecht.. Vracím se k tomuhle rádoby,,Důmovi,, jo Singl To možně zachrání, nemám rád ONLINE Hry,…nemám rád , když ma votravujou při hře mladí blbískové, průchody Katry do hry a Hesla a kódy, tady Ti to to blbne asi taky, huž jsem na to Alergickej, hehe. Akční hry si občas dám, ale z tohohle udělali SAMa jako z F 4! i origoše Sama I. i II. občas zahraju nebo Kváka a najde se, ale jen Chvilu, a letí to z hadru prýýýč. Zato Ty Míláčky RPG a STG,…Tisíce hodin, hlavně Ty Free Virtuální Světy a v češtině jakékoliv. No ozvi se a můžeme ve vzpomínkách pokračovat, kdykoliv, mám Ten Čas, hej a vůli, pomáhat Kamarádům Hráčům, což bývalo zvykem, kdysi i v Papeer Mágách! No už z nich moc nezbylo, škoda…No to Dobré z nich je taky někde na půdičce v TOP archive Zvon. Měj se Sledge, a čti To pomáli, s tužkou v ruce, Díky STarec Marcel od Zvonu.
Ech promiň Lucky Devile, jsem již důchodce a přehlíd jsem, kdo je Autor, no ozvi se mi taky, bude kopec srandy a Vzpomínek na,,Opravdové Hry,,… omlouvám se Ti a Díky za Report, fajnově napsanej, hej. Starec Marcel od Zvonu…
Chvíli mi trvalo se v tvém příspěvku zorientovat, nicméně díky za pochvalu. Sledge ti to možná zkrátí :D
Těší mne tvá přízeň a doufám, že zůstaneš naším fandou.
Uprimne jsem byl betou zklaman.
V podstate naroubovali vlastnosti soucasnych FPS (classy, pomala chuze, XP) do prostredi DOOMa (UACovske zakladny, peklo) a usadili to do mapy a-la Quake 3 Arena.
Jenze prave ty prvky soucasnych FPS to kazi – pohyb je pomaly, coz je skoda protoze z Q3 pouzili i trampoliny.
Kdyby byl pohyb rychly, bylo by to hned jinde.
Proc jsou vsechny FPS po roce 2000 na jedno brdo?
Proc je clovek rozeznava jen podle fontu na status barech?
Pamatuje si autor clanku multiplayer ve FPS pred rokem 2000?
Hral autor clanku Doom/Doom2 v multiplayeru?
Ze se nad genericmi skladbami nikdo nepozastavi, ackoliv v Doom/Doom2 znely hudebni skvosty, mne jiz neprekvapuje.
Prosim, neberte muj prispevek jako podnet k hadce, ale vazne nikomu nechybi ta purezni hratelnost FPS 90. let kdy nido neresil, zda clovek unese 10 zbrani (podoble jako ve hre BoulderDash se nikdo nezabyval kam davat diamanty), kazdou hru slo okamzite poznat uz jen podle zvuku a obvykle se odehravala v relativne napaditem prostredi, vse melo vetsi spad…
Ano, hral. Hodne se proslycha, ze je Doom podobny Quakovi, coz mne vubec neprekvapuje, pokud sledujete veskera vyjadreni ID. Spad hre chybi, to je zde uvedeno. Navic jsem mel jiz 5 dnu pripravene detailnejsi povidani k Doom beta, jelikoz ID Software spustilo druhou betu. Pokracovani clanku o Doom bylo odmitnuto, zde bohuzel nevyjde. Prvni clanek byl pouze zoom, ne recenze. Nelze tedy celou hru hodnotit predem, navic se dal hrat jen multiplayer a znacne oklesteny. Negativni ohlasy po spusteni druhe Bety tu jsou, to neznamena, ze jsem se nebavil. Stejne jako v pripade Duke Nukem Forever. Take mam rad devadesatkove tituly a s chuti si je poustim na dobovem HW, smutne je, ze pokud chce hrac 90tkovou hratelnost je treba sahnout po dobovych hrach. Souhlasim s tebou.