Klasiky už máte dávno dohrané a Legend of Grimrock znáte jako vlastní boty? V tom případě zpozorněte, na Slovensku se kutí se nový dungeon! Jmenuje se Dungeon Heroes a nabídne tahové souboje, skládání vlastních kouzel, vylepšování výbavy, zapeklité hádanky a mnoho dalšího.
Základní popis, první screenshoty a dokonce i hratelné demo prvního patra naleznete na stránce projektu na webu oldgames.sk. A pokud chcete vědět víc, začtěte se do následujícího krátkého rozhovoru s hlavním autorem hry, Patrikem Hlinkou alias Spikym.
Já: Název Dungeon Heroes sice napovídá hodně, ale popsal bys mi, kam přesně hra míří a kde jsou hlavní zdroje inspirace?
Spiky: Zlatá éra dungeonov ma síce minula, ale vždy som mal staré hry rád. Začal som adventúrami a arkádami, ale postupne som sa dostal aj k tomuto žánru, ktorý mi veľmi učaroval. Dungeon Heroes má byť poďakovaním za tieto hry, ktoré vždy prinášali kvalitný príbeh a veľa zábavy. Náš príbeh začína vo vnútri podzemného komplexu, kde sa partia dobrodruhov prebudí. Nevedia, ako sa tam dostali a nepamätajú si, čo sa stalo. Čoskoro ich prítomnosť priláka bytosť, ktorá miestne chodby už dlhé roky obýva. Našej družine pomáha a postupne odkrýva tajomstvá, ktoré sa za ich osudom skrývajú.
Já: Kolik lidí na hře dělá? Je hra tvořená od nuly, nebo je použitý nějaký hotový engine?
Spiky: Na hre som začal pracovať s Eduardom Sádovským, ktorý má na starosti vizuálnu stránku hry. Okrem toho spolu konzultujeme aj jednotlivé herné prvky a mechanizmy. O hudbu sa postaral Joshua Oakley a výborné anglické preklady textov zariadil David Lambert. Hra je tvorená v prostredí Game Maker Studio.
Já: Na stránce Dungeon Heroes na oldgames.sk uvádíš, že se na projektu pracuje od začátku roku 2014. Jak se proboha podařilo dát tak rychle dohromady hratelné demo celého patra? :)
Spiky: Podarilo sa nám vyhradiť si dostatok času na vývoj hry a pomohlo aj zvolené vývojárske prostredie, s ktorým pracujem už niekoľko rokov. Naše nápady tak bolo možné implementovať relatívne rýchlo. Myslím si však, že to nebolo na úkor kvality. Poznať názor komunity je veľmi dôležité a takéto skoré predstavenie nám k úspešnému dokončeniu hry veľmi pomôže. Neuplynulo ani 12 hodín od prvého predstavenia demo verzie a už máme niekoľko návrhov na vylepšenie, takže účel je už teraz splnený.
Já: Takže už máš (máte) za sebou víc GameMaker her? Něco, s čím by ses chtěl pochlubit? :)
Spiky: Každý, kto niekedy vyskúšal Game Maker, určite vytvoril hru, na ktorú by najradšej zabudol :D Za ten čas som nemal to šťastie a žiadnu hodnotnú hru som doteraz nevytvoril. Málo kto si dokáže sám zaobstarať všetky potrebné veci k vývoju hier. Dať dokopy tím, ktorý vydrží, je ťažšie, ako by sa mohlo zdať. Momentálne sme však na dobrej vlne a treba dúfať, že nám to vydrží.
Já: Na první pohled mě u Dungeon Heroes zaujala grafika. Líbí se mí její "cartoon" styl, navíc zvolené barvy a vysoký kontrast evokují klasickou EGA paletu. Jde v této podobě o finální vizuální směr, nebo plánujete ještě nějaké zásadní úpravy?
Spiky: Ohlasy ľudí naznačujú, že grafika je výrazné plus. Zásadné zmeny teda neplánujeme. Niekoľko malých grafických úprav je však samozrejmosťou. Bude sa však jednať len o opravy, nie zmenu štýlu.
Já: Demo level je hotový, ale co finální hra - jak ta bude rozsáhlá? Mám se připravit na dny a noci tvrdé pařby, nebo bude stačit jedno klidné odpoledne?
Spiky: Stále máme len hrubý náčrt príbehu, v tomto momente je teda veľmi ťažké odhadnúť jeho rozsah. Rozhodne však chystáme zaujímavý obsah, ktorý hráčov odmení za ich vytrvalosť a tí pozornejší objavia aj tajné zákutia s ukrytým hodnotným vybavením.
Já: Hned první potkan v demu je docela vytvrdlík. Mám to brát jako demonstraci plánované laťky obtížnosti, nebo jde opravdu jen o takovou malou výzvu do dema? (Zde bych si dovolil rýpnout - zase potkan? Nemůže to být aspoň.. krtek? :)
Spiky: Dungeony nikdy neboli hrami na jeden nádych, chceme hráčov donútiť premýšľať a hľadať spôsoby, ako daného nepriateľa prekonať. A prečo práve potkan? Na to sa musíte spýtať grafika :D
Já: Aha, takže jsem blbec, který nepřišel na správnou taktiku! Musím to zkusit znova :))
Spiky: Je možné, že je obtiažnosť na úvod privysoká. Ako som však povedal, chceme radšej vytvoriť hru ťažkú a zdolateľnú, nie príliš ľahkú.
Já: Co zasazení: půjde o klasické fantasy s kostlivci a skřety, nebo se máme připravit na něco trochu netradičního? Napadají mě třeba prvky sci-fi (Wizardry) nebo zajímavé a jinde neviděné bestie (Ravenloft)?
Spiky: Momentálne sa držíme klasického fantasy prostredia, ale zmenu nevylučujeme. Zbierame feedback od hráčov, čo môže mnohé veci ovplyvniť.
Já: Plánujete možnost dělit partu, jako tomu bylo např. v Branách Skeldalu? Osobně mám radši přímočařejší přístup, ale protřelí "hádankáři" by to možná uvítali.
Spiky: S touto možnosťou nepočítame.
Já: Někteří hráči (třeba MickTheMage ;) si rádi upravují partu k obrazu svému - bude možné si jednotlivé postavy pojmenovat dle libosti, popř. jim nahrát vlastní portrét?
Spiky: Postavy bude možné pomenovať a taktiež zmeníme prístup k portrétom, aby si ich hráči mohli vymeniť za vlastné.
Já: Budou Dungeon Heroes freeware od fanoušků žánru pro fanoušky žánru, nebo plánujete nějaké drobné zpeněžení? Přeci jen, Grimrock ukázal, že hlad tu je ;)
Spiky: Tému peňazí sme zatiaľ neriešili, všetko sa včas dozviete.
Já: Kdy se můžeme těšit na výsledný tovar?
Spiky: Dokončenie hry plánujeme na leto 2014.
Já: Co nějaký informační kanál (Twitter, Facebook, oficiální stránka ...), kde by se hráči dozvěděli novinky z vývoje. Existuje?
Spiky: Doporučujem sledovať stránku oldgames.sk, kde budú priebežne uverejňované najnovšie informácie.
Já: Před finišem odbočíme - jaké je tvoje oblíbená stará hra, starý počítač, nebo stará konzole?
Spiky: Rozhodne Wizardry 8, táto hra ma zaujala už v roku vydania a pravidelne ju hrávam do dnešných dní. Konzolové hranie ma obišlo veľkým oblúkom, ale som fanúšikom DOSových hier všeobecne.
Já: A nějaký vzkaz na konec?
Spiky: Dúfam, že hráčov demo Dungeon Heroes zaujalo a že nám svojim feedbackom pomôžu vytvoriť dobrú hru. Doteraz sme dostali výborné rady, vďaka ktorým môžeme spraviť našu hru o niečo lepšiu, za čo by som im touto cestou rád poďakoval.
Doufám, že se vám můj pokus o rozhovor líbil a nyní mě omluvte, jdu si posvítit na toho nezbedného potkana. Přece se nenechám vyrubat takovou neškodnou havětí!
Snad nebude chybět pavoučí patro s extra masitejma a chlupatejma :)
:D
Jestli tam budou pavouci, tak článek smažu a spustím masivní dehonestační kampaň! :))
dej si pavouka (cim vetsiho, tim lip) k obedu a arachnofobie ti muze zamavat ….
sam jsem si takhle strach z jistejch potvor vylecil (pravda, pavouci to nebyli)
Tak, psi? xD
Uff mi dát na talíř nějakýho velkýho pavouka, tak to se mnou sekne a vyvrhnu všechny vnitřní orgány zároveň :))
Mně pavouci ve filmech či hrách nevaděj a ani reál malí pavoučci,ale jak je ta potvora větší jak dejme tomu 3cm, a má už větší prdelku a chloupky tak už mám problém :) No a ty velký potvory…z těch už bych sral magi asi jako Sledge :D
Nein danke. Stacilo ked sa na mna vyrutili v uvode posledneho Might & Magicu…brrrr. A o tych Skyrimskych, velkych ako panelaky radsej pomlcim. Au. :)
Mně to přijde trochu jako nosit dříví do lesa (většina lidí nedohrála ani vícedílné klasiky jako DM, EOB, Ishar, LoL, Wizardry, DH nebo i ty Brány Skeldalu) ale pokud to lidi chtějí a autory to baví, proč ne.
Fanoušci žánru, pro které především je hra určená, zcela jistě hráli vše tebou zmíněné :)
Och, som happy, ze uvodny podkan neprekvapil svojou tuhostou len mna :) Imho, na vyvazeni obtiaznosti budu musiet este zapracovat, o tom ziadna.
A teda, vytvarania/pomenovavanie druziny v RPG by mal vyzadovat kazdy pravoverny fanusik zanru ;)
Když už tady dnes troluju – neohrožuje přejmenování lidí a změna xichtů storytelling?
Zubaran je Zubaran ;-D
A preto mam radsej Ishar 3 nez Ishar 2 :)
Zubaran je bezvyznamny, vlastne si ani nespominam ze by som ho niekedy nezrusil hned v prvej dedine. Vzdy ho nahradim tym paladinom ci co to je, ako sa kua volal… Karorn?
Jo, Karorn (knight-errant).