Nedávno prolétlo internetem, že otec Jordana Mechnera, tvůrce legendárního Prince of Persia, našel při úklidu diskety s původními zdrojovými kódy hry. Veselé je, že Jordan Mechner diskety se zdrojáky svých her celá léta neúspěšně hledal. Z toho je vidět, jak důležité je mít na půdě pořádek, nebo otce, který neví co roupama a uklízí.
Protože šlo o 20 let staré diskety ve formátu počítače Apple II, nebyla samozřejmě legrace je rozumně přečíst a zazálohovat. A i kdyby Jordan funkční Apple II měl, není rozumné takto stará média jednoduše vložit do disketové mechaniky a čekat, co to udělá. Mohlo by dojít k jejich nenávratnému poškození.
Proto se Mechner obrátil na odborníka v archivaci digitálních dat, Jasona Scotta. Člověka, který v nedávné době stál např. za úspěšným pokusem o záchranu dat z umírajících geocities. Společně dali dohromady potřebnou výpočetní techniku, včetně původního Apple II a originálního příslušenství a hle, zdrojové kódy hry Prince of Persia jsou po letech opět na světě, zachráněny pro další generace šťouravých geeků s přebytkem volného času. K dispozici je i původní dokumentace.
Mechner varuje, že na otázky ohledně zdrojových kódů bude těžko odpovídat, protože v assembleru pro procesor MOS 6502 programoval naposledy v roce 1989 a posledních dvacet let se věnuje především psaní a hernímu designu, nikoliv programování samotnému.
Více čtení k tématu na http://jordanmechner.com/blog/2012/04/source/.
Sem myslel, ze z toho kodu neco vykoukam a uplna spanelska vesnice :)
Prince of Persia jsme milovali, místy náročná hra, ale postavička měla na svou dobu neskutečně realistický pohyb.
*——————————-
* Is there floor underfoot? If not, start to fall
Není nad dobře okomentovaný kód :-)
pamatuju, bylo mi tak 10, šel sem si koupit svoje první LEGO… a tam nahoře namakaná 286 a na ni běžel Prince a byl hůůůůůstej
Prince of Persia pamatuju ze 486. Jen nevim jestli to už nebyla náhodou dvojka. Každopádně sem to nikdy nedohrál.
Běhalo to v pohodě i na 286. V limitu jsem se dostal asi do sedmého levelu. Bylo to fakt těžké nechcípnout. Ani megahit cheat nepomohl – zkrátil čas na 15 minut. Myslím, že to mělo 13 levelů. V té době byly hry prostě hardcore, žádná procházka jako dnes :)
Megahit naopak pomohl, „+“ a „-“ na numpadu pridavaly a ubiraly cas :-) A za tu hodku to dohrat slo, ale, pravda, ne na poprve.