Chaos: The Battle of Wizards je taktická kolová fantasy hra pro ZX Spectrum z dílny herního designéra Jualiana Gollopa. Je to ten samý Julian Gollop, který se později vyřádil na hře Laser Squad a strategické sérii X-COM. Po více než čtvrtstoletí od vydání původního Chaose se Julian rozhodl zachránit své dítko před definitivím utonutím v moři zapomnění a hodil mu záchranné lano v podobě oficiální předělávky pro iOS, PC a Mac. Jestli právě posmutněle pošilháváte po svém androidím telefonu či tabletu, nebuďte smutní. Pokud remake Chaose nějaký ten peníz vydělá, možná budou následovat verze i pro další platformy.
Motorem nového Chaose bude populární engine Unity, hra bude samozřejmě ve 3D, retro grafiku s 16 barvami a pixely spočitatelnými na prstech jedné ruky rozhodně nečekejte. Vývoj je teprve na začátku, na hotový produkt si počkáme minimálně rok.
Proč remake vlastně vzniká? Dle Gollopa je původní hra je i přes své chyby a jednoduchou grafiku do dnešního dne překvapivě populární. Což je fakt, stačí vzít v potaz stále rostoucí počet neoficiálních předělávek. Zmodernizovaný Chaos je tak prý logickým krokem. Inu, k vydělání haldy peněz bezesporu :) A protože je nyní Jullian de facto nezaměstnaný a užívá si klidu v teple domova spolu se ženou a dvojčaty, má ideální příležitost spojit příjemné s užitečným - zůstat pod dekou na gauči a zároveň vydělat majlant.
Možná se pletu, ale taky z toho cítíte Kickstarter?
Chcete vědět víc? Aktuální informace z první ruky naleznete na Gollopově blogu.
Btw. Chaos jsem nikdy nehrál, ale pokud mi paměť slouží, jistý Dr. Morbid s ním svoje zkušenosti má, jeho ohmataný Didaktik Gama by zajisté mohl vyprávět. Pokud si tohle náhodou přečte, vyzývám ho ke krátké recenzi hry v komentářích! ;)
Sice nejsem Dr. Morbid a na psaní recenze se také moc necítím, ale páír dojmů bych snad zvládl. Takže pro představu začnu tím, že Chaos je podle mě vůbec nejlepší hra, která na Spectru vznikla. A to díky otřepanému „králem je hratelnost“, protože hra rozhodně neměla dobrou grafiku a jestli se nepletu, tak hudbu neměla vůbec. Spočívala v tom, že na jedné obrazovce je až osm kouzelníků, z nichž vyhrát může jen jeden. Zápasí spolu prostřednictvím kouzel, kterými vyvolávají příšery (ať už opravdové, které se někdy nepovedou, nebo iluze, které se povedou vždycky, ale zase se jich dá snadno zbavit) nebo různé efekty. Během pár kol (hra se hraje na kola, v každém jde jednou zakouzlit a jednou se pohnout nebo fyzicky zaútočit) je obrazovka plná různých oblud a kouzelníci začnou umírat…
S ZX verzi nemam zkusenosti, ale hral jsem jeho variantu na Amize (byl to freeware), kde jsem na nem slusnych par desitek hodin ztravil. Hledal jsem i neco podobneho pro PC a nasel jsem:
http://retroidea.com/?p=35
(variant je vic, jen chaos groove se mi vybavila jako jedna z nejpovedenejsich, jestli nekdo vi o necem lepsim, sem s tim)
hm, sem tak zlitej, ze sem to ani nesvladnul precist cely, sry ;)
Jinak si nemyslim, ze by 3d a nejaky pribeh tomuhle skvostu prospel. Tahle vec byla vzdycky o par mintach (v multaku o par desitkach minut) na hru.
Osobne bych spis uvital prekopavku Laser Squad, ale se zachovanim, ale i rozsirenim, puvodnich principu – a klidne at je to 2d, 3d by to jen zneprehlednil, staci se mrknout na HoMM5.