Ne, stejnojmennou publikaci bezesporu vysokých kvalit jsem nečetl, ale k následujícímu obrázku myslím perfektně sedí. Pokud si snad tohle peklo chcete zahrát, jde o nuts.wad. Ne snad, že by bylo o co stát, bez cheatů na nesmrtelnost a munici jde o nehratelný nesmysl. A proč to sem tedy cpu?
Protože mě zajímá, zda se někdy někdo z vás pustil do tvorby úrovní pro svou oblíbenou hru. Za sebe mohu zodpovědně prohlásit, že veškeré mé pokusy se velice blížily zde uvedené příšernosti. Tedy rozměrná místnost vyplněná monstry, power-upy a zbytečnými nesmysly, která z hlediska herního stála za starou bačkoru.
Vrcholem mého level designu pak byla dlouhá a úzká chodba zahnutá do pravého úhlu, ve které stály potvory jedna za druhou a čekaly na svůj nevyhnutelný skon. Pokud mě paměť neklame, coby nástroj jsem použil svého času populární BUILD editor těsně spjatý s Duke Nukem 3D.
Mé mapy do staré hry Heroes of Might & Magic 2 byly vyloženě relaxační záležitosti velikosti XL, kde byl nepřítel bez naděje na únik uzavřen na svůj vlastní malý píseček a já jsem se mohl bez zbytečného rozptylování věnovat vyzobávání mapy a budování neporazitelných armád. Ono také těžko okusit pachuť porážky, když nemáte nepřítele, že. Čert ví, co mě na tom tehdy bavilo.
Pokusy v dalších editorech, třeba v tom pro první Neverwinter Nights, skončily dříve, než začaly. Ovšem nevzdávám to a sem tam nějaký editační nástroj spustím doufaje, že mě tentokráte můzy políbí a vznikne tak originální dílo hodné génia. Zatím se tak překvapivě nestalo. Například poslední pokus s Doom Builderem trval přesně 48 minut, během kterých se mi podařilo vykouzlit jakž takž funkční dveře a jednu místnost matematicky nedefinovatelného tvaru. Holt talent se nezapře.
A co vy? Tvoříte? Pokud ano, sem s odkazy a screenshoty.
Vzpomněl jsem si na Bartovi mapy do starcraftu, kdy si dal na jedno misto mapy krystal a plyn s nekonecnem zdroju a poradne se pripravil na oblehani :)
No vidíš, na své Starcraftí pokusy o multiplayer mapy jsem úplně zapomněl! :) A napadá mě, že bysme zas mohli uskutečnit nějakou komorní Starcraft netbook session v nádražce, až slunko vysvitne!
Samozrejme, ze ano, ale nikdy som nic uplne nedokoncil – vid. napriklad http://mickthemage.blogspot.com/2010/02/zabudnute-zvitky-shadows-of-northmoor.html K tomu sa da pokojne priratat dobrodruzstvo pre Brany Skeldalu, Morrowind, levely pre Duke Nukem 3D, mapy pre HoMaM, dokonca pokus vytvorit kampan pre Disciples a aj pokusy v Neverwinter NIghts. Dost veci z toho skoncilo najma vdaka mojej megalomanii :) a neschopnosti naucit sa zlozitejsie skritpy :)
Vlastne, dokoncil som jednu vec, ale nikdy ju nezdielal zo svetom (vtedy akosi nebol pristup k internetu a stacilo, ze som leveli rozdal znamym :) ) – levely do Wolfensteina 3D, ktore mali podobu naseho panelaku :) Teda hrube rozmiestnenie bytov na poschodiach a samozrejme rozne tajne lokacie (aby to bola trochu vyzva). Kto vie kde im je dnes koneic.
Jako vášnivý hráč Dooma jsem se k leveleditorům paradoxně nikdy nedostal – v té době nebyly dostupné (nemluvě o dokumentaci). Obdivoval jsem ale různé PWADy, za jeden z nejlepších považuji remake prvního levelu DN3D do Doom2 enginu – a to téměř beze zbytku (pouze v místech, kde se křížily chodby, musel být vložen teleport).
Začal jsem až s Quakem, neboť v Gamestaru byl moc pěkný článek pro začátečníky a to s veškerými nástroji (Qoole) na přiloženém CD. Tam jsem udělal nespočet experimentů a jelikož jsem tou dobou čuchal k 3D Studiu, tak i pěkných pár modelů. Vrcholy jsem měl dva – DM levely pro testování AI Omicron/Reaper/Frog-botů a celou řadu hratelných. Druhý vrchol byl v Quake C, kde jsem si po vzoru Fantasy Quake chtěl udělat vlastní RPG (více mám na blogu, kdyby byl zájem).
Pak jsem přešel na Worldcraft a dělal levely do Halflife, ale skriptování mi přerostlo přes hlavu a byly to spíš architektonicky zajímavé, ale nehratelné věcičky. Předělával jsem také náš barák se zahradou, komplet interiéry a tak podobně. Bohužel mi chcípl disk a doslova nic se nedochovalo.
Zkoušel jsem rovněž Build, ve kterém jsem udělal psychotropní levely – využil jsem známého bugu „chodba vnořená do chodby“. Build mi ale přišel těžko ovladatelný na editaci, možná vznikly jiné nástroje, nevím. Jelikož jsem se zabýval 3D grafikou, tíhnul jsem spíše k „hezkým“ scénám, než k hratelným – ty zůstávaly jen na papíře. Pak už to ale byl Blender nebo POV Ray, ale to už s hrami nesouviselo – leč uvažoval jsem o využití 3D enginu z nějaké hry, jako prezentačního nástroje pro realtime ukázku architektury (dělal jsem vizualizace).
Naposledy jsem přičuchnul k editoru ve Far Cry 2, který má k mému ideálu nejblíže a momentálně se seznamuju s Forge v Halo: Reach. Tam se zdá, že se vyřádím. Žádný velký umění…
Také se chci vrátit k 2D editorům, Chaos Engine a Benefactor.
ahoj,
tendle PWAD hledám, nevíte někdo jak se přesně jmenuje ? ani google mi moc nepomohl
Díky :)
uprava: PWAD – DN3D kolo do engine Doom 2
Díky za připomenutí – Skeldal byl pro mne dlouho ideál, ale nikdy jsem tu dokumentaci nepochopil :(. To bych si dal. Ono by mi stačil nějakej lepší DM2 editor ;).
Tak jsem si vzpoměl na Transport Tycoon. A na ty tisíce kliknutí, když jsem chtěl začínat s velkými městy :-)
BTW, „Po kolena v mrtvých“ je báječný kousek braku. Určitě stojí za přečtení, pokud usiluješ o titul Velkého Úchyla.
No moment, já myslel, že ten už mi dávno přísluší! Jestli mě od svatého grálu všech malých úchylů dělí jen četba Doomovské trilogie (nebo tetralogie?), tak jdu do toho. Á propos, nemáš to v podobě stravitelné smartphonem?
Tvé tituly (co si budem povídat, tohle je jen jeden z mnoha) bych si nedovolil zpochybňovat. Ale je třeba si soustavně prohlubovat kvalifikaci.
Knihu bohužel nemám ani klasicky, ani elektronicky. Kdysi jsem ji od někoho dostal a poměrně záhy někomu jinému půjčil…
jj pamatuju svoje kroky v bluidlu pro Duka. Tenkrát byl ňákej základní návod v Levelu. Všechno ostatní si člověk musel zjistit z originálních levelů. Nikdy sem neudělal kousek hodný genia, ale kdysi sem sesmolil docela velkej level, kdepak je mu asi konec :/. Nejvíc zábavy si člověk užil, když do Dooma nebo Duka předělával vlasní barák :).
V jednom Quake editoru jehoz nazev si uz ani nevybavim jsem tak pred dvanacti-trinacti lety delal kola pro Quake I a vyhral jsem si s vecma jako stiny, svetla, hybajici se kusy podlahy, pasti, ostny, padaci veci atd.
Pak se tam jen prihodila sem-tam potvora a bylo. Bohuzel uz se z toho nic nedochovalo…
kdysi jsem si našel editorek pro Aliens vs Predator, ale nedostalo se to do funkční podoby. Pak rozhodně něco málo vytvořeno v Transport Tycoonu… a už nevim co dál… StarCraftí mapičky byly vcelku i hratelný (otestováno), ale už nejsou. :)
já jsem se nikdy do tvorby levelů DOOMa nepustil, nemám na to buňky. Ale pokud mohu okomentovat ten obrázek nahoře, tak to vypadá na skvělej megamasakr motorovou pilou, samozřejmě jak píše Sledge, s nesmrtelností :-)
Já osobně jsem se tvorbě vlastních map, misí věnoval (věnuji) hodně.
Určitě asi nejvíce do mé milované Operation Flashpoint a potom Blitzkrieg 2, Sudden Strike.
Zkusil jsem i první Blitzkrieg, C&C: Red Alert, Re-Volt . . .
Ale slyšel jsem, že třebas kytarista Trey Azagthoth z mé oblíbené Death-Metal kapely Morbid Angel vytvořil a vytváří vlastní mapy do DOOM.
Asi nejznámější z nich je Chambers Of Dis.
Dá se stále stáhnout a zkusit!
Zkusil jsem, těžké jak cyp. :D
https://doom.fandom.com/wiki/Chambers_of_Dis