1994? Ne, nešplouchá mi na druh budovy, který slouží k navigaci lodí ve zrádných oblastech. Jen si pusťte intro prvorozeného jménem Warcraft - Orcs & Humans.
Intro patrně z CD verze, disketová neměla plynulé video, jen sérii obrázků:
In the Age of Chaos two factions battled for dominance. The kingdom of Azertoh was a prosperous one. The humans who dwelled there turned the land into a paradise. The Knights of Stormwind and the Clerics of Northshire Abbey roamed far and wide, serving the Kings´s people with honor and justice. The well trained armies of the King maintained a lasting peace for many generations.
Then came the Orcish hordes.
No one knew where these creatures came from, and none were prepared for the teror that they spawned. Their warriors wielded axe and spear with deadly proficiency, while others rode dark wolves as black as the moonles night. Unimagined were the destructive powers of their evil magiks, derived from the fires of the underworld. With an ingenious arsenal of weaponry and powerful magic, these two forces collide in a contest of cunning, intellect and brute strenght with the victor claiming dominance over the whole of Azeroth.
Welcome to the World of Warcraft
Závěrečná věta dokazuje, že Blizzard zaměstnává vědmy schopné předpovědět budoucnost, a/nebo z obchodně-okultních kanálů (ook) získal provozuschopnou křišťálovou kouli.
Ať tak či mrak, jedno z poselství bylo velice motivující, ovšem zároveň zahalené tajemstvím a plné otázek. Znělo nějak takhle: "WOW! Vidím Warcraft veliký, jehož sláva bankovních kont se dotýká!". Dodatky už ovšem nepochopil nikdo, např. význam sdělení "Příčinou úspěchu vašeho staniž se síť sítí užívaná toliko k distribuci materiálů pornografických." zůstal bystrým mozkům Blizzardu dlouho utajen.
Chytré hlavy se daly dohromady. Pověstné blizzardí brainstormingy spojené s vymítáním ďábla a pouštěním větrů nesly ovoce. Brzy se všichni shodli, že musí jít o hru nového, téměř panenského žánru. Z hopsaček, adventur a dungeonů prostě revoluci nevykřešete.
Když tu náhle vzpoměl si firemní idiot a sběratel kuličkových myší na poměrně zajímavou hru - Dune 2. Bavila ho, dokonce moc, jen prostředí mu příliš nesedlo. Abych to vysvětlil: jeho matka i sestra ho směly oslovovat výhradně jako Blackwolfa, pána draků. Ve všech dotaznících v kolonce "vyznání" uváděl vždy "meč a magie".
Proto kolegům přednesl svou vizi - Dune 2 ve fantasy světě. Jestli to byl geniální nápad, nebo byli programátoři, grafici a designéři omámeni nezdravě vysokou koncentrací metanu v místnosti, se již nedozvíme. Každopádně - projekt byl na světě.
Dnes už víme, že vědmy a křišťálové koule měly na mysli úplně jiného Warcrafta, na toho jsme si ovšem museli počkat ještě dlouhých 7 let. Ovšem i první nástřel z roku 1994 stál rozhodně za to.
Stay tuned, příští článek bude o tom, jak dobře / špatně se dnes Warcraft - Orcs & Humans hraje.
Ja ta predbehnem – hraje sa prekvapivo dobre aj na dnesne pomery :) I ked tam chybaju, niektore moderne vychytavky.
Mimochodom, to intro som kedysi vedel naspamet :)) Dnes uz si pamatam akurat: „In the Age of Chaos two factions battled for dominance.“
@MickTheMage
Já ti nevim, chvilku jsem tomu dal a mám dojem, že Warcraft 1 je na tom jen o trochu míň špatně, než Dune 2. Čas dal průkopníkům žánru realtime strategií na zadek. Ale nebudu předbíhat :)
ale Warcraft 1 priniesol jednu vychytávku a to: označovanie jednotiek, išlo síce iba o 4 kusy, ale ujalo sa, a kto by nevedel ako nato, stačí stlačiť CTRL (alebo ALT, už si dobre nepamätám) a potiahnuť myšou :)
@Liso1
Přes CTRL. Bohužel je to vychytávka trochu nedotažená. Resp. téměř nepoužitelná :) Přitom stačilo málo – možnost přiřadit jednotlivé čtveřice pod klávesové zkratky.
Takový postřeh: Víte, že původně chtěli Blizzard udělat hru ze světa Warhammeru? Nedostali však licenci a tak si vymysleli vlastní svět – Warcraft.
Můj názor: Své doby jsem odně hrával Warcraft 2, škoda, že Blizzard jde jen po penězích a na všech jejich hrách je to tak vidět. Jsem rád, že tu licenci nedostali, protože by dnes možná nejrozšířenější MMORPG bylo World of Warhammer a celé univerzum by leželo v troskách díky vymýšlení nových ras, které přiletěly z vesmíru do fantasy světa a zjednodušování hry každým novým patchem a datadiskem. Od Blizzardu sse nedá dnes už čekat nic jiného, než že vyhipují každé nové pokračování nějaké své serie a vydělají spoustu peněz. Jen se podívejte na Diablo 3, vypadá a bude se hraát s tejně jako Diablo 2 akorát v trochu lepším grafickém kabátku… Nad Blizzardem mi prostě zůstává rozum stát.
Blizzard je nejúspěšnější firma všech dob na PC paltformě. Obviňovat je z toho, že je prakticky každá hra absolutní hit je krátkozraké. Nenávidím Diablo, nerespektuju Warcraft, ale musím před nimi smeknout klobouk. Jen málokdo je takový frajer, aby stornoval hru, do které nacpal X milionů jenom proto, že se mu ve finále něco nelíbilo (Starcraft Ghost). Nejsem žádným fanouškem Blizzardu, ale jejich hry mají neoddiskutovatelnou hratelnost a navíc vynikající marketing. Takové firmy se musí obdivovat. To není jako EA, která chrlí miliony sraček ročně. Blizzard jsou v pravém smyslu „páni mistři“ v jakémkoliv smyslu slova.
Jinak spojitost Warhammer a Warcraft je takové kulturní minimum ;).
http://ab.sin.mybrute.com
q